Alla inlägg under augusti 2010

Av Carolina - 29 augusti 2010 16:00

 


Ännu en bok utläst. Det går fort att läsa när böckerna är svindlande bra.    Katarina von Bredow är en sån fantastiskt begåvad författare. Denna boken handlade för det första om Emma som blir kär i sin bästa väninnas pojkvän och dem börjar träffas i smyg. Sen mitt i alltihop strular Emmas lillebror Edwin till det i sitt liv med en massa olagligheter och skumma grejer. En riktigt bra bok!! Inte bara en massa kärleksdravel utan även en massa spänning och nerkittlande händelser. Trots att denna var lite tjockare än de andra av hennes böcker var den inte svårare eller mer långrandig. Det var riktigt svårt att lägga ifrån sig boken och när man var tvungen att göra det längtade man hela tiden tills man fick sätta sig och läsa fortsättningen. Så igår och idag satt jag med näsan i denna boken så mycket jag bara kunde...  Har faktiskt redan satt näsan i ännu en av Katarinas böcker... *hihi'* Men den skriver jag om när jag har läst ut den...


Betyg: 5

Av Carolina - 27 augusti 2010 20:45

Under tiden Neo var på dagis hann vi med lite grejer - städade hemma, handlade det nödvändigaste och hämtade ut varstitt paket. Vi köpte blöjor, våtservetter och tre par strumpor till Neo (nu behöver han ju flera par i och med att det ska finnas både hemma och på dagis). Idag fick jag då äntligen hem mitt bokpaket - tog bara en vecka från det att jag beställde. Längst hittills tror jag, brukar bara ta ett par dagar annars. Högg direkt in på Bara inte du av Katarina Bredow. Har kommit en bit i boken och är redan fast. = D Hoppas verkligen att Katarina inte kommer sluta skriva böcker på länge!!

Av Carolina - 27 augusti 2010 20:00

 


Idag läste jag ut denna boken. Den var riktigt bra och spännande. Handlade om unga tjejer som blev blåsta på deras drömmar. Dem blev frestade när en fotograf kom fram till dem och frågade om dem ville bli modeller. Men sen blev dem hotade med att dem var tvungna att betala en massa pengar för bilderna annars skulle det få stora konsekvenser...


Det var svårt att lägga ifrån sig boken så den får ett mycket bra betyg av mig. = D


Betyg: 4

Av Carolina - 24 augusti 2010 15:15


Var på Netto en sväng och hittade en pocketbok för 19 kr - Bränd bild av Emma Vall. En ungdomsdeckare. Jag är helt insnöad på ungdomsböcker av alla dess slag. Jag älskar dem!!


Sen innan det var dags att hämta Neo på dagis åkte jag förbi bibblan för att lämna tillbaka böckerna jag lånade för ett tag sen. Gick en kort sväng förbi ungdomshyllan för att se om det fanns något intressant. Hittade en serie av Franscine Pascal - Identitet X. Köpte den första boken för flera år sen då jag var med i Läslusen - en underbar bokklubb för lässugna ungdomar. = D Men sen köpte jag inte dem andra innan jag gick ur klubben så jag fick ju aldrig reda på fortsättningen. Kommer ihåg att jag tyckte den första boken var bra och spännande så får se om jag fortfarande gillar dem eller om jag har växt ifrån dem.


Sen väntar jag på mitt bokpaket från Adlibris som jag tror kommer imorrn. Oj oj, nu har jag många böcker att läsa.


En ungdomsdeckare, sju stycken i serien Identitet X och sen fem böcker i bokpaketet. = D


Av Carolina - 21 augusti 2010 18:00

 


Har precis läst ut "Som om ingenting" av Katarina von Bredow. Det var som att återuppelva sina egna känslor man hade som 15 åring. Varje ord var som skrivet precis ur mitt egna liv. Åkte bakåt i tiden och mindes hur det var - hopp, kärlek, förtvivlan och sorg. Allt på en och samma gång.


Som 15 åring träffade jag på en 19 år äldre man på en sajt på nätet. Han vände upp och ner på hela min värld. Jag föll pladask för alla hans underbara ord. Bara att det var ju ett problem - han var gift och hade två barn. Så den tiden jag var alldeles betuttad i honom var jag ena stunden alldeles överlycklig och jättekär och sen andra stunder grät jag och kände mig så otroligt olycklig. Jag kunde ju inte prata med honom när jag ville utan det var ju när han hade tid och inte var med familjen. Varje sms, telefonsamtal, mejl eller bild gav mig ännu mera hopp och kärlek men sen sjönk hoppet och förtvivlan steg för varje tyst dag som gick utan något livstecken från honom. Trots att jag visste precis vad jag hade gett mig in på - jag skulle vara den andra kvinnan.


Så när jag satt och läste boken hade jag hjärtat i halsgropen och kände med hela kroppen att det där är ju jag. Varenda känsla och tanke hade jag själv känt och tänkt. Helt jävla otroligt! Den boken var så jävla bra. Författaren har verkligen lyckats att fånga allt det där som en tjej upplever när hon blir förälskad i en gift/upptagen äldre man.


Det var längesen jag läste en sån bra bok och som verkligen naglade fast mig. Jag sträckläste den och jag kunde verkligen inte lägga den ifrån mig. Det var även längesen som jag hittade en bok som jag kunde känna igen mig i så mycket.

Katarina von Bredow är den bästa ungdomsboksförfattaren jag har stött på. Har tre av hennes böcker och direkt efter att jag läst ut denna boken beställde jag resten som hon har gett ut - fyra stycken är dem. Längtar så tills dem kommer hem så att jag kan slänga mig rakt ut i böckernas värld igen.


Betyg: 5+

Presentation

Läser just nu

Lyssnar på just nu

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards