Alla inlägg under oktober 2010

Av Carolina - 31 oktober 2010 21:03

Dessa böcker har jag läst under oktober månad:


  • Tillsammans, tredje boken - Denise Rudberg
  • Nick & Norahs oändliga låtlista - Rachel Cohn & David Levithan
  • Sängläge - Sarah Bilston


Dessa böcker har jag köpt:

  • En styvmors dagbok - Fay Weldon
  • Uppvaknandet & Kampen - L.J Smith (Vampire Diaries)
  • Sängläge - Satah Bilston
  • Stella & Sebastian - Jenny Leeb
  • Mina hemligheter - Sophie Kinsella
  • Champagneflickan - Caroline L Jensen

Dessa böcker har jag lånat:

  • En plats de kallar Lyckan - Mårten Sandén
  • I taket lyser stjärnorna - Johanna Thydell
  • En shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella
  • En shopaholic i New York - Sophie Kinsella
  • Bokcirkelns bekännelser - Elizabeth Noble
  • Baby-sug - Sinéad Moriarty
  • Nattens begär - Sherrilyn Kenyon
  • Mörkervarelser - Charlaine Harris
  • Avsnoppad - David Thomas
Av Carolina - 31 oktober 2010 17:00

Var på 1 års kalas hos min svåger idag. Jag och svågerns sambo har precis samma boksmak. Många utav de böcker som hon har i sin bokhylla har även jag. = D Det är nog mer än varannan bok som stämmer i alla fall.


De böcker jag fick med mig hem är:

* Baby-sug av Sinéad Moriarty

* Nattens begär av Sherrilyn Kenyon

* Mörkervarelser av Charlaine Harris

* Avsnoppad av David Thomas


Ska bli riktigt kul att hugga in på dessa böckerna då två av dem står på min Vill ha-lista. = D

Av Carolina - 31 oktober 2010 15:00

Här kommer de 10 populäraste böckerna på Adlibris denna veckan:


1. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson

2. Klockan 21:37 - Karin Alfredsson

3. Livet - Keith Richards

4. Lyckan, kärleken och meningen med livet - Elizabeth Gilbert

5. Salt - Valerie Aikman-Smith

6. Chef kan du vara själv: om förändringskompetent ledarskap - Klara Adolphson

7. Utrensning - Sofi Oksanen

8. Varför gråter inte Emma? - Magnus Wennerholm, Emma Jangestig

9. Spill: en damroman - Sigrid Combüchen

10. Igelkottens elegans - Muriel Barbery

Av Carolina - 29 oktober 2010 14:25

Var en sväng på Citygross idag med. Rotade ett tag i lådan med 29 krs pocketböcker. Hittade två stycken böcker som föll mig i smaken. Mina hemligheter av Sophie Kinsella och Champagneflickan av Caroline L Jensen. = D

Av Carolina - 28 oktober 2010 19:21

 


"Quinn blir ordinerad sängläge pga komplikationer i graviditeten. Från sitt sängläge gör Quinn nya bekantskaper och erfarenheter som hon aldrig skulle ha gjort på advokatkontoret. Till slut inser Quinn vad hon vill få ut av sitt liv och vad hon önskar för det växande livet inuti henne."


En mycket rolig och fängslande bok. En solklar sträckläsare. Man ville veta vad som skulle hända med Quinn och Toms förhållande. Skulle bebisen överleva? Hur skulle det gå för de grekiska gamlingarna och deras hem? Massor som gjorde att man inte kunde sluta läsa.


Betyg: 5

Av Carolina - 27 oktober 2010 23:05

Jag är med i en utlottning om tre Cecelia Ahern-böcker hos enbokcirkelföralla. Jag hoppas att jag vinner dessa - hon är en jättebra författare. Har tänkt köpa hennes böcker länge men det har inte blivit av. Så får se hur det går! = D

Av Carolina - 25 oktober 2010 12:58

Idag tog vi oss en sväng till City Gross, som är precis nyöppnat, efter att ha lämnat Neo på dagis. Där hittade jag självklart en stor låda med pocket böcker i för 29 kr styck. Kunde ju inte låta bli att titta i den. Hittade två stycken chick-litt böcker. Flirtade in mig hos sambon och kunde glatt lägga ner dem i kundvagnen. = D Böckerna är Sängläge av Sarah Bilston och Stella & Sebastian av Jenny Leeb. Ska bli riktigt kul att läsa dem! Just nu känns chick-litt böcker mer uppiggande att läsa istället för ungdomsböcker eller självbiografier som jag har varit inne på lite den senaste tiden. Blir ju lite tradigt att läsa typ samma saker hela tiden även fast böckerna i sig kan vara bra. = ) Så dags att sätta igång med mitt läsande igen...

Av Carolina - 24 oktober 2010 15:00

Här kommer de 10 populäraste böckerna på Adlibris denna veckan:


1. Klockan 21:37 - Karin Alfredsson

2. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson

3. Spill: en damroman - Sigrid Combüchen

4. Lyckan, kärlen och meningen med livet - Elizabeth Gilbert

5. Varför gråter inte Emma? - Magnus Wennerholm, Emma Jangestig

6. Utrensning - Sofi Oksanen

7. Elsas värld - Sofi Fahrman

8. Alfahannen - Katarina Wennstam

9. Igelkottens elegans - Muriel Barbery

10. Boken om OKEJ: 80-talets största poptidning - Jörgen Holmstedt



Presentation

Läser just nu

Lyssnar på just nu

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards